8 Mart 2017 Çarşamba

13 Reasons Why/Ölmek İçin On Üç Sebep Dizi Uyarlaması




Netflix'e geride bıraktığımız senenin ekim ayında üye oldum ve zaman içinde zenginleşen içerikle birlikte Türkiye pazarını da önemsediklerini hissettiren şirket üyeliğimi devam ettirmemi sağladı. PS4, bilgisayar, mobil ortam derken her yerden, üstelik internet hızına bakmaksızın (ülkemizin baş belası Adil Kullanım Kotası yüzünden en düşük hızdayken bile sorun yaşamadım) bir şeyler izleyebilmek hoşuma gidiyor açıkçası. Yine de korsanın bu kadar yaygın olduğu ve normalleştirildiği bir ülkede Netflix'n varlığını uzun vadede nasıl ve ne şekilde sürdürebileceğini bilemiyorum. Şimdilik tadını çıkartıyorum.

Yönetim kadrosu Netflix'i, bir online dizi/film arşivinden çok alternatif bir televizyon kanalı/bir televizyon alternatifi olarak algılamamızı istiyor. Bunu da en çok Netflix Originals dediğimiz Netflix'e özel yapımlarla ortaya koyuyor. Bunlardan biri de bizi bu yazının asıl konusuna götürüyor: 13 Reasons Why.


31 Mart'ta yayınlanacak dizi, ülkemizde de okurlarla buluşan Thirteen Reasons Why/Ölmek İçin On Üç Sebep'in uyarlaması. Türkçe kitap/dizi/film isimlerinde spoiler vermelerine (maalesef) alışık olduğumuzdan kitabı okumadan da konuyu öğrenmiştik. Selena Gomez'in de prodüktör koltuğunda oturduğu uyarlamada Hannah isimli bir genç kızın neden hayatına son verdiği ve buna neyin ya da kimlerin sebep olduğu anlatılıyor. Hannah artık hayatta olmadığı için de sır perdesini aralamak ona karşı hiç de boş olmayan sınıf arkadaşı Clay Jensen'a düşüyor.




Kabul etmeli ki bu yeni dizi evvela bir genç yetişkin romanı uyarlaması olduğu için ilgimizi çekiyor. Daha sonrasındaysa Netflix'in merak uyandırmayı başaran afişleri ve fragmanlarıyla etkisini artıyor.

Bana katılıyor musunuz? İzleyecek misiniz?

*Yazının içine yerleştirdiğim fragmanı göremiyorsanız, izlemek için buraya tıklayın.

3 yorum:

  1. Kitabını okumuştum,cidden kitabından etkilendiğimi ve bu tarz kitapları daha çok okumak istediğimi de fark etmiştim.
    Çok güzel,uğraşılmış bir yazı olmuş.Haber verdiğin için teşekkürler ^^
    NOT: Sanırım ben de izliyicem.Ve dediğin gibi Netflix cidden katılı ve saygılı Türk kullanıcılarına karşı da.

    YanıtlaSil
  2. Bu aralar çok ilgimi çekiyordu Ölmek İçin 13 Sebep dizi uyarlaması olacağını duymak iyi geldi açıkçası =)) Bu arada Kötü Çocuk Savaşlarının ilk roundu açıklandı ve 2. Roundda başladı:)) Açıkçası ben artık sonuçları tahmin bile edemiyorum bakalım neler olacak :)) Sizi ve değerli takipçilerinin de katılımını çok isterim :))
    Adresi: http://birkitapolsam.blogspot.com.tr/2017/03/fantastik-karakterler-savas-kotu.html

    YanıtlaSil
  3. Breaking bad'den sonra izlediğim en iyi drama' en iyi göz yaşını aktığı bir dizi diyebilirim, Clay Jensen Hannah'Hayaletini izlerken bende Clay'i izliyordum çok uzaklardan.Netfilix herzaman'ki cüretkarlığı konuşturdu ve bir Sezonu Tek seferde izledik.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...