6 Şubat 2016 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: En Sevdiğim Distopya Kitapları


Optik'in Kitap Blogu, bu sefer bizden en sevdiğimiz anti-ütopya kitaplarını sıralamamızı istiyor. Ben de denedim. Eh, el çabukluğuyla araya birkaç tane de post-apokaliptik kitap eklemiş olabilirim. = )

İşte hazırladığım liste:



  1. Nineteen Eighty-Four/Bin Dokuz Yüz Seksen Dört (by George Orwell)
    Herkes kralı selamlasın. Herhalde bunun üstüne bir şey yazılması mümkün olmayacak.
  2. A Clockwork Orange/Otomatik Portakal (by Anthony Burgess)
    İlk bakışta sadece şiddetin doğasını ele alır gibi görünse de daha çok özgür irade kavramını sorgulatmayı amaçlayan unutulmaz bir distopya. Üstelik Orwell nasıl Nineteen Eight-Four/Bin Dokuz Yüz Seksen Dört'te bir kültürün temel taşı olarak dilin insanların bakış açısını değiştirebilecek güçte olduğunu türettiği ve sözlükten çıkarttığı kelimelerle ortaya koyduysa Burgess da bu kitabı için yeni bir argo yaratmıştır. Okuyun!
  3. Der Process/Dava (by Franz Kafka)
    Kafka'nın daha çok Die Verwandlung/Dönüşüm kitabı bilinse de açıkçası ben bunu bin kere tercih ederim.
  4. Animal Farm/Hayvan Çiftliği (by George Orwell)
    Bir Orwell başyapıtı daha. Bu kitaptan da bazı alıntılar popüler kültüre malzeme olmuştur, her yerden fırlar.
  5. Never Let Me Go/Beni Asla Bırakma (by Kazuo Ishiguro)
    Çarpıcı, dokunaklı, düşündürücü bir eser olduğuna şüphe yok.

    BU NOKTADAN SONRA LİSTE KARIŞIR....

  6. The Host/Göçebe (by Stephenie Meyer)
    Aslında daha çok bir romance fakat post-apokaliptik yönüyle ele alarak bu listeye ekledim. Böylece duble hile yapmış oldum sanırım.
  7. Warm Bodies/Sıcak Bedenler (by Isaac Marion)
    Şey, evet, bu da öyle.
  8. The Hunger Games/Açlık Oyunları (by Suzanne Collins)
    İyiydi! Özellikle bu ilk kitabı.
  9. Delirium/Deliryum (by Lauren Oliver)
    A-ha. İşte zamanında okuyup beğendiğim bir YA distopyası daha. = ) 
  10. The Selection/Beni Seç (by Kiera Cass)
    Eğlenceliydi. Haydi ama!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...