6 Şubat 2015 Cuma

Harry Potter: Koleksiyonumun Yeni Parçası

Eminim. Severus Snape'e tamamen güveniyorum.


Yabancıların "book hoarder" dediği insanlardan biri değilim. Kitaplarımın bir kısmını bağışlıyorum, bir kısmını dağıtıyorum, bir kısmını da kitaplıklarımda tekrar okunmak üzere saklıyorum. Ancak çok sevdiğim kitapların farklı baskılarını biriktirmek hoşuma gidiyor. En son aldığım hediye, UK adult baskılarından The Deathly Hallows da bu kategoriye giriyor.

Daha önce Robinson Crusoe 389 aracılığıyla yurtdışından The Philosopher's Stone ve The Chamber of Secrets getirtirken de bu baskıları tercih etmiştim fakat onlar ciltli değildi. Aradaki farkı görmek için ciltli ve ciltsiz baskıları yandaki karede bir araya getirdim. Evet, zamanla yaprakları biraz sarardı. Bir de fotoğrafta görüldüğü üzere son derece hassas olan ince siyah kapaklar ilk okumada zedelendi ama yine de bence muhteşem görünüyor.


Şu ana kadar en çok okuduğum Harry Potter kitabı hangisi bilmiyorum ama içimden bir ses The Deathly Hallows/Ölüm Yadigarları diyor. Üniversiteye giderken ben de Rainbow Rowell'ın Fangirl'ü gibi bu son kitabın çıkmasını beklemiştim. Zaten kitapların çoğunu da üniversite yıllarında okumuştum. Yolda giderken The Order of the Phoenix/Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nı okuduğumu hatırlıyorum hayal meyal. 

Türkçe baskılarıyla Harry Potter serisini yanlış hatırlamıyorsam geçen sene tamamlamıştım. Sonra bir ara BetterWorldBooks'tan fandom'a dair Harry, A History'yi almıştım. Baskısı tükenen Quidditch Through the Ages/Çağlar Boyu Quidditch ve Fantastic Beasts and Where to Find Them/Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? isimli ek kitapları da yurtdışından getirtmeyi düşünüyorum çünkü YKY'nin çoktan unuttuğu belli oluyor. 


Bir de gayet severek giydiğim HP temalı kıyafetler var. En son Beşiktaş'tan fotoğraftaki harika Hogwarts t-shirt'ünü aldım. Yılbaşındaki hediyem, bu aralar sık sık giydiğim yeşil Slytherin sweatshirt'üydü. Bir de çok önceden aldığım ama niyeyse pek giymeye fırsat bulamadığım "Keep Calm and Read Harry Potter" t-shirt'üm var.

Filmlere gelince...

Tüm filmleri izledim ama koleksiyonumda henüz hiç film yok. Sinemada serinin sadece üç filmine yetişebilmiştim: The Prisoner of Azkaban/Azkaban Tutsağı, Deathly Hallows: Part 1/Ölüm Yadigarları: Bölüm 1 ve Deathly Hallows: Part 2/Ölüm Yadigarları: Bölüm 2. Açıkçası son iki filmi çok severim. Özellikle Voldemort'un layıkıyla ekrana yansıtıldığı filmlerdir. Sinema salonununda izlemenin yerini asla tutmuyor ama evde tekrar tekrar izlemek için blu-ray baskılarını almayı düşünüyorum.

Bu arada HP sevenleri Pinterest'teki Hogwarts board'uma da beklerim.

Long Live Harry Potter!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...