18 Nisan 2014 Cuma

Üç Blogger'dan Kitap Önerileri

Bu yeni etkinliğimizde okurları düşündürecek, kitap sevgilerini pekiştirecek ve okurken keyifli anlar yaşatacak kitaplar önerdik. Siz de katılmak isterseniz, cevaplarınızı gönderebilirsiniz. Blog isimlerine tıklayıp arkadaşlarımızın cevaplarına göz atmayı da unutmayın. = )




Vampirella @ VampirellaninGuncesi:

1. Okuyan kişinin, ülke yönetimine ve politikacılara karşı bakış açısını sonsuza dek değiştirecek bir kitap:
Aslında düşünen insan, birçok farklı türdeki kitapta toplulukların korku ve yalanlarla, milliyetçilik adı altında ya da din istismarıyla yönetildiğini görebilir. Volturi, Kral Clarkson, Voldemort, Başkan Snow... İnsanları açlığa, eğitimsizliğe, çaresizliğe mahkum edersin ve onlara vaatlerde bulunursun. Sana inanmaktan başka çareleri yoktur. Söz gelimi, terorist yaratırsın ve asla yok etmezsin ki halk korktuğunda "Biz, bu ülkeyi koruruz," diyebilesin. Klasik! İşte tüm bunları ve daha fazlasını düşündürecek korkunç ve muhteşem eser Nineteen Eighty-Four/Bin Dokuz Yüz Seksen Dört (by George Orwell) okuman gerekenler arasında. 

2. Çocukluğun o masum ve rengarenk dünyasını yansıtan bir kitap:
Bu sorunun aslında tek bir cevabı olamaz. Alice's Adventures in Wonderland/Alis Harikalar Diyarında (by Lewis Carroll) ve Ben Liebt Anna/Benjamin Anna'yı Seviyor (by Peter Härtling) cevaplar arasında olabilir.

3. İçinden onlarca alıntı seçip belki altını çizeceğin, belki günlüğüne yazacağın muhteşem bir kitap:
Le Petit Prince/Küçük Prens (by Antoine de Saint-Exupéry). Kitabı eline aldığında ne demek istediğimi anlayacaksın. = )


1. Önyargılı olduğun bir konuda önyargılarını yıkmanı sağlayan bir kitap öner:
Böyle bir kitap okudum mu bilmiyorum ama sanırım bu durum, pek önyargılı bir insan olmamamdan kaynaklanıyor olabilir. 

2. Seni kitapta anlatılan o harikulade ülkede/yerde (gerçek/fantastik fark etmez) yaşamak istemene sebep olan bir kitap öner:
Tüm Harry Potter serisi diyebilirim. = )

3. Okuduğun tarihi kitaplardan öyle bir kitap öner ki sen o kitabın içindeki karakterlerden biri olmak ve o tarihte olup olanları yaşamak istemiştin:

Tarihi kitap karakteri olmak ister miydim bilemiyorum. 

Teknolojiyi ne kadar sevdiğimi bilirsin. Üstelik bugün günlük hayatımızda kullandığımız en basit şeyler bile eskiden lüksmüş. Yemeğime tuz atmayı severim. Kişisel temizliğe çok önem veririm. Allerji ilaçlarımı da ara sıra almam gerekiyor. Eee, tarihi bir kişilik olmam zor. = ) Belki Endüstri Devrimi öncesinde yaşasaydım, allerji sorunum da olmazdı. Yine de... Peki, cevap vermek adına Elizabeth I diyorum. Evet, Elizabeth I olayım. = ) Kendi şiirleri vardır. "Seviyorum ama nefret ediyormuşum gibi görünmek zorundayım," gibi muhteşem şeyler söylediği On Monsieur's Departure meşhurdur filan. 



1. İmreneceğin kadar güzel bir ailesi ilişkisi yazılmış bir kitap:
Aklıma birkaç örnek geliyor. A Monster Calls/Canavarın Çağrısı'ndaki ana-oğul ilişkisi çok güzeldir. The Selection/Beni Seç serisindeki baba-kız ilişkisi de öyle. Delirium serisindeki Annabel hikayesinde kızlarını düşünüp "güzel, kocaman gözlü kızlarım," diyen ve Delirium'da Lena'ya "Seni seviyorum. Unutma. Bunu elimden alamazlar," diyen Annabel'in kızlarına karşı hissettikleri de harikadır.

2. Kurgu açısından gerçekçi bulduğun bir kitap:
Wuthering Heights/Uğultulu Tepeler. Örümcek ağı gibi dokunmuş muhteşem bir kurgu ve muhteşem gerçekçilikte karakterler. 

3. Eğitici, öğretici bir kitap:
Grimm Masalları. = ) O kadar korkunç şeyi okuduktan sonra artık aniden karşına şekerden, çikolatadan yapılmış bir ev çıksa bile temkinli davranırsın.

4 yorum:

  1. 1984 ve Harry Potter! İlki bir must read, ikincisi de fantastik bir klasik bence. Harika. Wuthering Heights da bende özel bir yere sahiptir, ama sen aşıksın o kitaba biliyorum.

    Elizabeth I! Bak Elizabeth I, CEO kitabı benim yakınlarda görüp merak ettiklerimden. To read yapacağım: https://www.goodreads.com/book/show/322055.Elizabeth_I_CEO?from_search=true

    Thanks for this great event :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üniversitedeyken bir sunum için on dakikalığına Elizabeth I olmuştum. Kostüm filan yoktu gerçi. = ) O zamanlardan beri merakım var sanırım.

      Kitap, iyi bir şeye benziyor.

      Thanks for participating, and making it more fun. = )

      Sil
    2. Vay vay, keşke benim hocalarımdan biri de bana bir rol vereydi. Kim olurdum acaba? Şu anki niyetimle Fanny Kemble olurdum sanırım.

      I'll always have intent to participate the events that you created :)

      Sil
  2. Uğultulu Tepeler'i okumak istiyordum zaten şimdi iyice merak ettim. Her etkinlikte bir tane Harry'miz oluyor (:
    Dün hemen yatınca cevapları okumak bugüne kaldı, sevdim bu etkinliği de (:

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...